Finále Legion Series Review: Uspokojivý konec, navzdory mnoha otázkám

pro ty, kteří z jejího založení vyhověli sérii, není potěšen koncem toho, co fanoušci očekávali od finále Legion Series. Svým způsobem to však diváci dostali. Pravděpodobně nejúspěšnější superhrdinová show, která se kdy pokusila, skončila extrémně jednoduchým koncem komiksů. Pro komiksy mohou samozřejmě „přímočaré“ zahrnovat věci, jako je cestování času, psychické boje na astrální rovině a také uznání samotného světa, na které záleží na soukromých lidech. Finále Legion Series, považováno za jen epizodu televize, překonala všechna očekávání. Postavy dosáhly vyvrcholení jejich sériových oblouků. Existovaly důsledky, ale také náznak nových začátků. Všechny spory i zármutek a trauma z posledních 27 epizod vedly k poslednímu myšlence, že oba zachránili svět, naši hrdinové i darebáci.

Diskutovat o tom, co se stalo, zahrnuje zkažení série i interpretace vágních příběhových prvků. Stejně jako celý velký surrealismus, fanoušci legie mohou vidět, co je tam, ale to, co všechno znamená, lze ponechat stejně jako soukromou interpretaci. Přesto jsou přítomna odstranění témat. Mentální onemocnění a přesně to, jak to ovlivňuje lidi, s pravomoci nebo bez nich, je největší. Ačkoli rodičovství i stejně jako stejně jako také hrají velké funkce ve finále Legion Series, zejména když se týká definování toho, jak vypadá „vítězství“. Tato show se nikdy nevyhnula od znovuobjevení a zdálo se, že poslední sezóna postavila dva z „hrdinů“ proti sobě. Přesto, aniž by to poskytlo také „darebák“, který den opravdu zachránil. Toto může být nejdůležitější poselství z finále Legion Series a také show jako celek. Abychom to však pochopili, musíme pochopit, co je to show.

Některé spoilery níže

X

0 sekund 12 minut, 40 sekund

Žít
00:00
12:40
12:40

Legie přebírá Twin Peaks

Twin Peaks je tradiční televizní pořad, který postupoval žánr tím, že je krásný i podivný. Na stupnici od jednoho na Twin Peaks se Legion řadí přímo na Twin Peaks: The Return. Dlouho očekávaná třetí sezóna Twin Peaks se podobala neobvyklým surrealistickým začátkům Davida Lyncha mnohem více než show, která nesla jeho jméno. Osmá epizoda této třetí sezóny Twin Peaks odhaluje vynikající nabídku o mytologii show. Přesto, abyste dodržovali jeho vyprávění, musíte udělat hodně práce (a některé čtení od lidí mnohem pozornější než vy). Zatímco Legie není v podstatě řada viněta s některými překrývajícími se postavami, tématy a body spiknutí. Snaží se vyprávět tradiční příběh. Přeje si to říct co nejvíce nekonvenční metodou.

Můžete se vám líbit Twin Peaks (nebo, pokud jde o to legii) nebo ne, nemůžete však odmítnout, že je to extrémně úmyslné. Stejně jako práce Davida Lyncha je těžké skutečně uvést, že je „dobrý“ nebo „špatný“. Pokud jste sami sebe, jsou tyto podmínky synonymem „chápu to (nebo věřím, že ano)“ a „nejsem moudrý, abych to zjistil“. Pouze čas ukáže, zda dopad Legion na superhrdinu bude mít Action Television podobný dopad, jaký Twin Peaks to udělal pro televizi. Trvalo to nápad, s nímž jsou publikum známé. Poté vyvinulo příběh o této myšlence, že by publikum muselo skutečně porozumět. Ve skutečnosti se zdálo, že druhá sezóna je prakticky vyvinutá, aby frustrovala publikum, které se skutečně snaží vložit do práce. Když věříme o finále Legion Series a pořadu jako celku, vypráví velmi jednoduchý příběh.

Co je finále Legion Series správně

Obrázek přes Marvel Television

Místo toho, aby na konci pořadu nechal publikum uchopit, že Noah Hawley, stejně jako firma představují odstranění. Pro všechny jejich triumfy i selhání, legion gangů resetoval čas. Všichni dostanou prázdné břidlice a nový výstřel, který si zaslouží život. Charles Xavier, otec Dana Hallera, neopustí své dítě ani darebného Telepath Amal Farouk ho nese jako chlapce. Pravděpodobně nikdy nepřestává online v mentálním azylu, uspokojuje Lenny, Syd nebo jakýkoli typ ostatních postav, které sérii naplnily. Díky aspektu cestování časem se dostanou k pozoruhodnému dortu a také ho jedí. Postavy se mění, téměř umírají, stejně jako pak se každý znovu začne. Pokud příběh bude pokračovat, bude to v myslích fanoušků, kteří si představují, co bude v nové, mnohem lepší budoucnosti, za kterou hrdinové bojovali.

A že to je vše, co je FARroukův koncept, je revoluční. Místo toho, aby postavili tzv. Stínového krále proti profesorovi X, mají oba pivo a také mluví o tom, jak skutečně ovlivnit změnu. Odložte Faroukovu cestu, že darebák i hrdina jako Charles Xavier vybrali alternativu k bojiING odešle výkonnou zprávu. Uznávají, že navzájem si navzájem existují a také zaručují mnohem více nepřátelství. Od té doby, co v čase cestoval, to znamená, že nepřátelství se nikdy nestalo. Namísto bitvy, smrti i pomsty však finále Legion Series posílá zprávu o míru a naději, že to jen může. Postava času-travelera, Switch, dokonce hovoří o samotném světě a uznává, že na postavách (se chystá být vymazána) záleží. Co udělali, přesně jak žili, stejně jako jejich oběti něco znamenaly.

Legie narazila na jejich poselství sexuálního napadení

Obrázek přes Marvel Television

Pro všechny revoluční metody se Legion snažila být vizuálně jedinečná, i když je série finále jejich využití sexuálního napadení jako gadget nesmírně obyčejné. Ve druhé sezóně se podíváme na Syd’s Backstory. Vidíme přesně, jak využívá své síly k ublížení lidí a zničení jejich životů. Je to jedna věc slyšet příběh o výměně těl s matkou, aby spala s přítelem její matky. Je to úplně ještě jedna věc vidět, jak se hraje. Později, když jí David udělá to samé, Syd i všichni jeho dobří přátelé se snaží na neurčito zadržet a nakonec ho zabít. Opět se to všechno „vrátí“, pokud však na velkých věcech, na nichž stále záleží ve velkém plánu vesmíru, tak i chudé věci, které udělali. To, že se tento příběh rozvinul v době, kdy se vyvíjejí postoje společnosti o sexuálním napadení a zpochybňují záležitosti.

To, jak Legion nakonec tento problém řeší, je něco, co si mohou vybrat pouze diváci pro sebe. Pravděpodobně však série mohla dosáhnout stejného dopadu prostřednictvím metafory přesně toho, jak funguje telepatie. Postavy jako David, Farouk, stejně jako Charles, všichni lidé opakovaně rozbijí. Poslouchají osobní myšlenky a v některých případech změní, co lidé vidí nebo věří. Využití telepatie namísto sexuálního napadení podporovaného telepatií poskytlo mnohem větší narativní svobodu. Vypravěči mohou stále nakreslit, jaké srovnání chtějí, avšak konkrétní přestupky (a jeho řešení) by nebylo tak přímo podobné skutečnému světu. Koncept, který David nebo Syd nyní získají možnost online života, a také neposkytovat sexuální napadení, nemusí uspokojit některé diváky. Pokaždé, když společnost teprve začíná požadovat, aby byli takové darebáci v reálném světě zodpovědní, tento konec by se mohl cítit jako podvádění nebo, co je horší, příběh, který toto trauma shrnuje.

Legie přibila jejich poselství o duševních chorobách

Obrázek přes Marvel Television

Mentální onemocnění se stává významnou součástí vyprávění seriálu z pilotní epizody, zejména proto, že jsme poprvé uspokojili Davida v azylu. Nejedná se však o běžné „Je to duševní nemoc“ nebo „Je to supervelmoci?“ příběh. Abychom parafrázovali tradiční meme, tato show se ptá: „Proč nemáme oba?“ Davidova matka, Gabrielle, zažila z duševní choroby, kterou Charles ošetřoval svou telepatickou magií. Přesto, když viděla její boj s podivností kolem ní v důsledku supervelmocí nebo mentálního ponechání posílilo Davidova dřívější příběh. Davidovi, Farouk zosobňuje svou duševní nemoc. Pokud dokáže jen zabít stínového krále, věří, že jeho život by byl perfektní. Přestože Faroukovy činy nikdy nepomáhaly Davidovi, přehlídka rovněž má vynikající bolesti, aby odhalila, že jeho duševní onemocnění je také jeho součástí.

Davidovi dobří přátelé také pracují jako silná metafora, jak přesně rodina, přátelé a společnost reaguje na duševní onemocnění. Když považují Davida za oběť, je hoden pomoci. Když považují Davida za darebáka, chtějí ho zničit. V pravém životě se už nevrátí. Služba času na cestování tedy představuje, že dostaneme jednu možnost pomoci lidem (zejména dětem) vypořádat se s touto zátěží. Místo toho, aby se podíval na legii jako příběh o tom, co nedělat tam, kde se jedná o psychologicky nemocní, žádá publikum, aby rekontonizovalo to, co se domnívají, že to znamená být psychologicky nemocný. Je ironií, že zpráva, kterou posílá finále Legion Series, není o tom, jak přesně opravit to, co je již poškozeno, ale spíše přesně o tom, jak zajistit, aby „příště“, já, společnost, místo toho udělala to nejlepší věci.

Co jste věřili o finále Legion Series? Řekněte nám v komentářích nebo sdílením krátkého článku o sociálních médiích!